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jueves, 29 de mayo de 2014

Render por Regiones en 3ds Max - Resoluciones de renders grandes. Desplazar con coordenadas region de render


"Region net render spreads rendering of a large image over múltiple systems.

Region Net Render works similarly to networque rendering, but instead of using a networque to render different images from an animation sequence, you're splitting up the rendering of a single large image among several different machines on the network. The Region Net Render functionality handles the worque of subdividing the rendering and then fitting the pieces together into the final image. "

O sea, el Region net render permite, de manera automática, repartir el trabajo entre varios ordenadores, renderizando cada uno de ellos una fracción del render total.
Pero, ¿cómo hacerlo con un sólo ordenador?
La opción region render (la del rectángulo) es una opción, pero no es posible configurar su dimensión con precisión.
La solución, es el blow up:

"To render a very large image in parts:

Clik que Render Scene. In the Render Scene dialog that appears, choose a Custom output size, then set both the Width and Height to one-half your desired output dimension.

In other words, you will render one-quarter of the image at a time. For example, if the desired rendering is 12000 by 9000 pixels, set the rendering dimensions to 6000 by 4500.

If this is still too large to render, you can further divide the rendering into smaller parts. If the desired output dimensions are not evenly divisible, you will have to create smaller parts.

In the Render Output group, clik que Files to assign a name for the rendering (for example, topleft.jpg), and then clik que Close.

The output format doesn't matter, as long as that format does not have a size limit.

Right-clik que the label of the viewport you want to render, and then choose Configure.

In the Viewport Configuration dialog, go to the Regions tab. In the Blowup Region group, set the dimensions of the upper-left quadrant of the rendering.

For example, set X to 0 and Y to 0 (the upper-left corner of the image), and then set Width to 6000 and Height to 4500 (the dimensions of a quarter of the rendering).

On the toolbar, open the Render Type drop-down list, and choose Blowup.

Clik que Quik que Render. A marquee appears in the viewport. It should correspond to the region you chose in the dialog. An OK button appears in the lower-right corner of the screen. Clik que this.

The upper-left corner of the image renders.

To render the other four quadrants, repeat steps 2 through 6. At step 2, make sure you choose a new name for the rendering. At step 4, change the X and Y offsets to select the other quadrants.

In our example, the other quadrants would be:

Lower left: X=0, Y=4501
Upper right: X=6001, Y=0
Lower right: X=6001, Y=4501 "


Para el Max3 había un plugin gratuito que hacía más o menos lo mismo. Aquí toca hacerlo de manera manual.
Saludos,
Drakkhen_Rotor


Fuente


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Tutorial,

  1. Primero elegir de que resolución será nuestra región del Render.
  2. despues elegir blowup en area to render
  3. luego movemos y escalamos manualmente la region a renderear.
  4. Despues vamos a View > viewport Configuration
  5. en blowup region vemos donde está posicionada nuestra región en x e y, tambien vemos las dimensiones de nuestra región en la pantalla con width (ancho) y height (alto).
    En este caso en x=0 (al costado izquierdo de la pantalla),
    ahora le sumamos a este x por el ancho, en mi caso pongo 11 y le damos ok.



  6. Asi se ajusta bien la region, ahora volvemos a views, viewports configuration, en la solapa region, y movemos x e y a nuestro antojo para hacer render por region.
    para desplazarnos continuando con la region de al lado solo sumamos en x su ancho, en "y" su alto. y así vamos cubriendo la región, después en un programa de edición de imagenes unimos todas las regiones.